"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Wednesday, August 10, 2011

Diary Ramadhan 1432 H 8

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..
"day eight ramadhan, hari terakhir, air mata kembali bercucuran, kali ini kerana muhasabah diri bukan masalah diri, ini semua kerja Allah, Dia yang pegang hati permata-permata ku mencampakkan diri ku lebih rendah sebagai seorang hamba. kembali pulang ke desa tercinta yang dirindukan sedari hari pertama ku tinggalkan, namun kembali ku tak membawa rasa lega tetapi rasa tanggungjawab yang tergalas dibahu, moga hari-hari yang dilalui memberi sesuatu walau diawalnya pelbagai mehnah perlu ditempuhi."

ibnu rawaahah ra berkata kepada abu ad0-dardaa ra sambil memegang tangannya "marilah kita beriman sejenak. sesungguhnya hati ini lebih cepat berbolak balik daripada isi periuk yang sedang menggelegak"

No comments: