"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Thursday, April 30, 2009

At Last

hmm..sampai ke post seterusnye..
post yg aku nantikan tok ku isi ngn citer arini..
huhu..x spt smlm2..
arini citer nye kurg rancak..tp alhamdulillah..
kalo itu yg terbaik buat ku..aku terime dgn redha..

okeh..lets start..
as I said yesterday..harini ade exam practical histo..
(at last sampai gak exam akhir tok mgu nih..)
jadi, sedikit sebyk pasal exam nih..
exam ni required all the future dr. to identify slides and pictures..
jd mechanism exam ni dijalankan dah tau, so kite g ke citer sebenarnye..
hmm..taib..
mlm tu gak (smlm) aku usha(lame xgune pekataan nih..huhu..)slides ngn housemates aku..
pergh sgt x sonok..sb aku dlm keadaan krg sihat smlm..
rase nak muntah..
jadi study aku tegendale..
cdg pagi sok (pagi ni after subuh) nak bgn study..
as usual cdgn hanye tgl cdgn..
lepeh subuh tu bukan x study..study..
tp da ateh katil ngn tingkap luas tepampang membenarkan angin pagi yg sejuk tu masuk (bersame rezeki insyaAllah), mmg belayar lagi laa 'bahtera merdeka' haha..
pastu bgn la kengkabut nak g exam..
pergh da la preparation kurg..exam kol 8 plak tuh..
ape yg perlu dan wajar dan spatutnye aku lakukan ialah : doa..
jd..sampai je gam'ah, cam bese..slagi x dipanggil masuk dewan/lab pepriksaan, buku tu aku bukak laa..
mane tau dapat ilham dari Allah slide mane yg kua..
since kat situ aku da nekad dan tekad at least aku boley identify..
point of identification aku beserah je lahh..
mane cukup waktu nak hapal lagi dahh..
pastu tgu laa..tgu punye tgu punye tgu..
rupenye exam start kol 9..
alhamdulillah..Allah bagi mase kat aku tok at least bace last last minute (last minute lagi..)
jd aku dan rakan2 pon g la cari tempat best sket..
pastu sampai la waktu yg dinanti..(cut story maleh citer pjg..xde ape pon..)
aku plak volunteer g masuk awal..
1st group masuk..
jd berdiri laa aku kat slide aku yg pertame iaitu slide no 6..
huh!awei lagi da bekerut dahi nih..
aku tinggal kan kosong keteh tu..kemudian g ke next slide dan seterusnye..
raseny da bley agak kan ape hasil exam arini..
hmm..tp overall aku bley kate..
byk yg aku bley identify tp krg points of identification..
dan aku hanye berharap markah kesian dari dr. ..
harap ade la sikit..(da la buku x anta..adoii..)
tp alhamdulillah..sekurang2nye penuh gak ketas tu ngn tulisan aku..
Allah bantu..sgt banyak yg Dia bantu..mcm mane aku boleh merungut lagi kann..
jadi citer hari ni camtulahh..

pas exam seperti biase..
lumrah dan hakikat org yg begelar student..
abih je pekse merayo laa keje..ape lagii..
tp rayau kitorg xmembuang mase..hihi..
pas je abih exam td..kitorg terus g Metro (supermarket kat sini..)
n nak tau..jumlah dak2 kuliah aku yg ade kat Metro tu da cam boley buat kuliah kat situ huhu..(hiperbola je..tp mmg ramai laa..)
klakar gak..masing2 bli brg nak masak..lapar aganye..
lagipon da nak masuk bulan baru..jadi mungkin da kene bli stock baru tok umah..huhu..

so letih dah nulih..idea pon cam slow je nih..
jd chaw dulu..c yaa next post..
bye..

p/s Allah Maha Mengetahui ape yg terbaik tok kite..jd jgn slalu merungut tp slalulah bersyukur..
satu ag JANGAN ASYIK BACE BUKU LAST MINUTE!!hey ape nak jadi aku nih..

1 comment:

capuccino said...

ayat last ku sokong ah..
jgn study last minute...
berdkari tul kau ek..
beli makanan sendiri...masak...
emm...rajin2 post ah kat cni...
ha..ha..ha...