"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Saturday, May 2, 2009

Letihh..

"wo chende han leyyy.."
sgt2 letih hari ini..
aku pon xtau cane ley letihh..
rasenye pagi td cam teroverdose tido..
sume gare2 yusup aslam wat filem 'gegar' kat syari' nokity smlm..
aku pon xtau ape salah aku yg boley telibat skali..
tp kalo nak dipikirkan, aku sgt bersyukur aku telibat smlm..
satu care Allah nak ajar aku supaye x cepat melatah..
alhamdulillah..
tp tu bukan penyebabnye..
slalunye kalo teroverdose tido aku akan stay alive sampai lewat mlm..
tp kali niii..
dari pg lepas tusyen sampai petang lepas g sook sampai sekarang lepas kunci pagar,
aku terase letih..mate rase berat seakan menyuruh aku pejam cepat..
sepanjang hari aku memikirkan..
"nape aku arini eh??"
"sgt letih.."
sampai nak becakap ngn ousemate pon rase berat je mulut..
nak kate letih fizikal boley jd gak..
tp slalu kalo letih fizikal, lepak kejap da ok..
tp ni xx..aku semakin letih..
nak kate letih hati...barangkali..mungkin jugak..
sb kalo letih hati nih..badan pon ikot letih gak..
xkesah laa kalo 24 jam pon ko lepak..tetap gak letih..
dan aku semakin pasti..
hatiku letih..
sangat letih..

langit yg mendung time on da way balik dari gam'ah td seakan tau ape yg aku rase..
langit yg semakin suram tatkala aku menunggu ayam dipotong 12 seakan memahami keletihan hati ini..
waktu it aku berbicara..
"langit pon seakan tau ape yg aku rase..ape yg aku sendiri x tau ape yg aku rase.."
yg pasti..ape yg aku rase ; aku x selese dgn keadaan aku time tu..
aku berbicara lagi..
"langit mendung, turun lah hujan..(tp biala sampai umah nanti..bsh pulak kat sini nanti..payung da la x bwk..)"
kemudian hati ku berbisik..
"Ya Allah turunkanlah hujan Mu..limpahkan rahmat Mu..andai itu yg boley menenangkan hatiku.."
tatkala itu, ape yg aku rase,..kalo kesejukkan yg wujud disebabkan hujan yg turun bisa mengobat hatiku kala itu..maka turunlah..
mmg x kesah dah kalo Mansoura lecak time tuhh..

sesampai kat umah..
langit masih mendung tp tiada tanda2 hujan nak turun..
xpelah..kalo x turun pon..pasti ade care lain mengubati hati yg letih nih..
tegambar plak dipikiran time tuh sup ayam..
pergh mmg bukan2 yg aku pikir sb hati yg letih nih..
tp itu bukan sebagai pengubat hati..
tp sebagai penaik energy kot..
sb rase badan letih sgt..
yg aku pasti..hari ni mmg belom bg makan berat lagi kat hati aku..(makan ringan2 ade la sikit..zalimnye aku)
sb tu die letih kot..

jd lepeh je ma'thurat, langkah ku orak terus menuju dapur..
potong pape yg patut..pastu shreeenggg!!..
tumis menumis belaku..
kemudian siappp..
pastu nak makan..buttt..
tgh makan ayah kol gune skype tetibe..
mungkin die nampak aku online..
"woh!arini majlis abg farid.."
aku pon jawab..
terubat sikit hati ni td..sekejap laa..
mungkin sb x pikir pasal mende yg meletihkan hati sekejap..td..
lepas tu maghrib..
time tu baru aku kasi makan hati aku..
sgt laa kejam nye diri aku nih..
tu pon x abis lagi tu..jap g nak sambung sikit lagii..(kesian hati aku..)

tapi aku masih letih..mate semakin layu..tp ku gagahkan jua..
nak setel dulu sume hal baru bley pejam..
hati??skejap ok skejap x..(but at least da keluar dr tahap letih teramat time balik dr gam'ah)
aku sebenarnye x tau ape yg aku rase..
nak kate hiba..ntah lahh..nak kate sedih..i wonder..
tp yg aku pasti bukan perasan gembire yg aku rasai..
berat memikirkan segale hal..

ape yg aku harap..
esok aku bangun dgn kesegaran yg teramat..
sb aku dah letih nak rase letih nih..
dan aku x suke perasaan nih..

p/s smlm down tahap gaban..arini letih plak..huhu..
down ngn letih x same ye..

No comments: