"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Monday, April 27, 2009

'Karma' kah??

huhu..
just finished my physiology practical exam..(have nother 2 to go..pray for me..)
alhamdulillah atas nikmat kemudahan yg diberi oleh yg Maha Esa..
sgt terharu tatkale dpt soklan yg mudah..
alhamdulillahhhhh...
tp satu yg nak dikongsi..
mule dapat soklan SMT..bekerut dahi jugak nak jawab sb bace last minute..
peh tu kene tgu lame baru dr. nak dtg ty..
(org terawal masuk tp antare yg terlast kua..huhu)
pulak tu dr. yg dtg ty tu, dr. atef..
adussss...tepok dahi..(tp x tepok laa..)
bedebar jantung bile die semakin menghampir..huhu..
(dgr suare dah merdu..huhu..eh pe nih??)
xde bukan ape, cume nak citer laa..
awei2 dolu, die laa lecturer yg aku asyik dok kate n ponteng kuliah die..
sb die ckp aku x paham n slalu je ngantok sb kuliah die pg..
mmg tetiap kali ade je dak2 yg tido..
n tetiap kali tu gak la die tegur soh minum kopi sblm dtg..
aku plak jenis x minum kopi..mm phm2 je la..ngn tido lewat nye..byng je laa..
pastu paling terok kene baling kapur..huhu..
aku nyaris kene dulu..tp nasib sempat tejage..huhu..
tu la nak citer kat sini..
dr. yg kuliah die aku mmg ade masalah jd aku nye examiner lakk..
perghh...tu yg bedebar 'tahap karma' tu (bak kate roomate aku dulu..huhu..)
tp die sebenarnye baik..
aku igt die garang dulu..ternyata tanggapan ku salah dan tersasar jauh ke lapang sasar..
(ape aku merepek nih..?)
tp mmg laaa..org kate 'don't judge a book by its cover'..mmg betol..
dr.atef ni nampak je garang..(mmg garang pon bile ngaja dlm kuliah..)
tp bile dekat ngn die..personal lak lagii..
mmg terase kemesraan die n keselesaan ngn die kalo kenal die..
hmm terase rugi lak dulu x amik kesempatan bty ngn die..huhu..
skunk da ssh skit..
mmg ade written paper lagi..tp tu r..nak menapak ke gam'ah tu satu hal..
pastu die xconfirm lg ade kalo g cari camtu jer..
huhu..tu la peluang yg ade jgn dilepaskan ye kwn2..
kalo x nyesal..

balasan kah??
bile examiner aku tu dr. yg aku kate dulu..
nak ke die bg high marks??
emmm..wallahu'alam..
tp yg aku pasti..
ia bukanlah karma yg ramai org percaye..
atau balasan yg "teroknye bunyi nye"..huhu..(mungkin juge..baik/x aku sendiri je yg dpt nilai..)
tp yg aku pasti, ia adalah ketentuan ILAHI pade aku..
pertemuan aku dgn dr.adel pasti ade pengajaran disebaliknye..

p/s semuanye adalah perancangan rapi yg Maha Esa..no such thing as 'karma'!
(dr. bg high marks sket ye..huhu..)

2 comments:

capuccino said...

wow...best cter tu...
hebat tu..kan dah kena...
sama ler kter...
ciah tak suka cikgu yus tup2 dua tahun belajar ngan dia..
hampeh kena lecture plak tu...
abih ler keberkatan...
ada ke tak...
tp best nyer tau dia dah kahwin..
kahwin senyap2 tu...
kter org gosip plak...
mulut student x leh tutup ah...
ha...ha...

capuccino said...

wow...best cter tu...
hebat tu..kan dah kena...
sama ler kter...
ciah tak suka cikgu yus tup2 dua tahun belajar ngan dia..
hampeh kena lecture plak tu...
abih ler keberkatan...
ada ke tak...
tp best nyer tau dia dah kahwin..
kahwin senyap2 tu...
kter org gosip plak...
mulut student x leh tutup ah...
ha...ha...