"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, June 7, 2011

'Aisyah Mohamad

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..

finally!!!

tanggal 7 bulan june tahun ke 2011 masihi bersamaan 5 rejab 1432 hijriah menjadi titik tolak bermulanya kehidupan seorang yang bernama 'Aisyah Mohamad. langit subuh menjadi saksi laungan iqamah dikiri dan kanan telinganya. bermulalah kehidupan seorang muslimah yang bakal mencorak kebangkitan daulah islamiah.

ini untuk 'Aisyah Mohamad :

selamat tiba di bumi yang penuh pancaroba. membesarlah menjadi Maryam binti 'Imran. laksanakanlah setiap amanah yang telah diikrarkan. semoga dikau menjadi salah seorang dari mata-mata rantai perjuangan Rasulullah saw. semoga dikau menjadi penyambung kami yang kecundang. bawalah panji islam. pacakkan ia tinggi di puncak. kibarkan ia tinggi dilangit. kerana ia milik mu. kerana ia dalam genggaman mu.

"ya Allah kau berkahi anak yang lahir dari rahim yang tak pernah jemu mengejar cinta dan redhaMu. yang sanggup berjuang tanpa rasa penat. yang tetap berjalan tanpa rasa letih. Kau jadikan anak ini hebat sehebat ibunya. Kau jadikan anak ini setangkas bapanya. Kau jadikan anak ini semulia Saidatina 'Aisyah. jadikan anak ini kebanggaan rasul junjungan Muhammad ibn Abdullah"

p/s 'Aisyah Mohamad, be a good girl ye:) tunggu Hud dengan Lut next-next year okay ~_^V

No comments: