"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, May 24, 2011

Tak Pernah Gentar!

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..

"generasi yang akan datang di Jalur gaza yang terdiri daripada anak-anak yang sudah menyaksikan kekejaman terhadap ayah dan ibu mereka, terhadap saudara dan kerabat mereka, akan menjadi sangat berani dan mara menguasai karakter zaman. mereka akan lebih mampu beribteraksi melawan musuh yang tidak memahami kecuali berinteraksi dengan bahasa JIHAD"

sedikit petikan dari buku tulisan Fatimah Syarha Mohd. Noordin dan Zulkifli Muhammad al-Bakri yang berjudul Palestin Tak Pernah Gentar! Fatwa Kontemporari dan Penyelesaiannya.

sebuah buku yang wajar dan tak keterlaluan andai saya mewajibkan pada semua ummat manusia khususnya para belia dan remaja untuk baca dan sama-sama mengambil iktibar dan seterusnya bertindak atas isu yang tak kan pernah luput dek zaman ini.

sarat dengan fakta-fakta yang membuka mata dan minda yang mengajak diri untuk bangun dari buaian dunia dan berhenti dari menjadi rakan kepada musuh ketat islam, israel zionis laknatullah. komentar-komentar para pemimpin islam sebenar yang menyuntik semangat jihad yang tinggi turut dimuatkan beserta fatwa dan tindakan-tindakan yang boleh dilakukan untuk membantu saudara kita di sana.

wajah suci sheikh ahmad yassin yang mengundang sayu tatkala helaian diselak satu per satu. jiwa yang sarat dengan semangat jihad yang berkobar-kobar itu masih hidup walau realitinya telah lama dia membuktikan syahadahnya. maha benar firman Allah swt :

"dan jangan sekali-kali kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati, sebenarnya mereka itu hidup, di sisi tuhannya mendapat rezeki"
(ali-imran 3 : 169)

ayuh! semarakkan semangat juang salahuddin al-ayoubi, pahlawan islam yang membuka baitul maqdis. lantas berikrar dan terus bertindak demi membuktikan syahadatul haq yang kita yakini!

No comments: