"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Saturday, June 18, 2011

Sila Tengok!

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..

Kurtla Vasidi Filistin


atas galakan seorang teman, filem ini mesti di tonton! dan nyata filem ini benar-benar membuka mata kita yang selama ini separa sedar dan celik tapi buat-buat tak nampak. kini ana pula ingin menyarankan pada antuna, filem ini WAJIB ditonton supaya seketul daging (hati) yang didalam jasad itu tak lagi sekeras batu. dan semoga kita semakin sedar akan kekejaman dan kezaliman satu bangsa yang perasan diri mereka suci sedangkan diri mereka hina! becakap saja mungkin dengar tak dengar. biarlah kali ini mata yang melihat terus menembus ke hati. moga ini bukan sekadar filem tapi realiti yang bakal terjadi dengan syarat setiap kita buka mata terhadap isu ini. andai masing-masing lena, apakah akan ter-realisasi impian ini? tepuk dada, tanya iman! mari sama-sama semarakkan semangat dan sebarkan kesedaran.

tons of appreciation to the Turkish, producing this eye's opening film. membuktikan Turkey yang dulu tidur setelah kejatuhan khilafah, kini mula celik menandakan kebangkitan semula islam. seperti sedar akan kesilapan yang mereka lakukan dulu dan cuba menebus kembali. syabas Turkey. moga manusia setangkas Polat Alemdar, Abduley Coban dan Memati Bas benar-benar wujud! dan semoga jiwa-jiwa sehebat dan setangguh salahuddin al-ayoubi benar-benar bangkit.

trimas pada teman yang menggesa untuk menonton dan mengambil iktibar dari filem ini. ya kini ana pula cuba sebarkan disini. jazakillah khair ukht, moga kita sama-sama menjadi orang yang memburu syahid!

Valley of the Wolves Palestine



No comments: