"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Saturday, August 8, 2009

Surat Layang

assalamualaikum wbt..
hurmmm..tatkale ini aku berada di kediaman seorg kenalan..
xdpt nak tgu sampai balik umah, so aku pinjam laptop kawan aku n tulis post nih..

sebelum kua umah td time tengah sesiap..
aku bukak one of my drawer..nak check phone..
n dgn x semene mene nye aku amik kertas yg ade kat bwh phone tu n flip it in front of my eyes..
betape tekejutnye aku bile tgk tulisan tangan berdakwat hitam memenuhi ruangan kertas yg secebis tu..
dalam ati "kua jaqq!!sape yg bukak drawer aku sesuke ati je nihh!!witout permission lagii..aku mmg hangin tol laa.." + "alamak sape yg bukak drawer aku nih??!mampusss!!kantoi..chess suke suki je bukak drawer owang tanpe permission..privacy woiii!!"(geram+cuak)
bukan sebelum ni x penah nampak ketas tuh..nampak..
tp x tau plak ketas tu bertulis..
kalo tau da lame aku tengok..
pelik jugak sebelum ni bile bukak drawer tu ade kertas..
setau aku xde lak aku letak kertas dalam tuh..

hurmm..xpelah..now that aku da tau kertas tu bertulis..
so aku bace laa..dah dalam drawer aku, 99% kemungkinan dituju pd aku la kann..
so x salah la aku bace kertas kecik yg bertulis tanpa name tuh..
bace punye bace..terkedu jugak..tp syukur sebab ade yg menghantar 'surat layang' tuh..
kalo xde 'surat layang' tuh mungkin aku x sedar mane silap aku..
tepikir gak nak cari sape gerangan si penulis..
mule dalam kapla ni ade la tigt kat sorg nih, tp tetibe timbul pulak figure lain dalam pale otak nih..(fuh!susah..mane satu nih??!)
sepanjang perjalanan aku ke umah sahabat aku nih, aku dok la pikir setiap bait yg terungkap dalam kertas yg bersaiz mini A4 tuh..terase down jugak..
tp bile pikir2 balik, itu mungkin teguran Allah melalui seorg hambaNya pada aku..
so aku decide, x yah la tau..
yg penting isi yg nak disampaikan tu aku amik buat iktibar dan sebagai panduan utk berubah jadi seperti yg aku nakkan n yg seperti Allah harapkan..

agak down a bit..
dgn adapter laptop yg buat hal + geram ngan beberape org yg aku sayang + surat layang yg dtg..
perghh..bertubi2..harap aku dapat handle dgn baik..

p/s have to look cool n steady n happy in front of all da people yo!!!
stay cool buddy..stay charm..
smileeeee..^_^
hmm..x terlintas lagi di hati dan pikiran nak tau sape si anonymous tu..
better x tau kot..huhu..:)

No comments: