"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, July 21, 2009

Riadhah ESE

assalamualaikum wbt..
fuh..penatttt..
lepas jaulah fayoum, esoknye teros g ke syari' nokitty utk men game indoor anjuran PCM..
sesaje je pon aku masuk..
kalo nak kire mmg x terer pon..
tp tu laa sesaje nak memeriahkan majlis laa katekan..
aku masuk sudoku..
secare rasmi nye laa..
tp tetibe lak lepas main sudoku aritu aku g daftar secare last minute utk main tutup botol lak..
natijahnye..kene laa aku dtg syari' nokitty lagi esoknye..

jd esoknye aku g la syari' nokitty balik..(wuuuu..rindu umah orennnn...umah lame aku..kat syari' ni lahh..)
main la tutup botol tu..
yg x bley bla nye, first round aku lawan ngn housemate aku..
huh!aku rase laa..kalo bukan die lawan aku time tuh mmg aku dah at least naik la 2nd ke 3rd round..
ni..first round pon x lepeh..malu seh..
da la die tu x reti main..baru belaja time tu gak plak tu..
aku siap aja lagi..
mm tu laa akibatnye kalo pandang rendah kat org..
huuuu padan muke aku..

abih je main tutup botol tuh, tetibe je aku gi ckp "mm boley laa.."..
duhhh..aku g setuju main batu seremban lak..!!adusss..x cool weyh..hahahaha..
da la aku da lame tinggalkan pemainan yg menjadi kegilaan kat skolah rendah dulu2..(tp x laa jd kegilaan aku..huhu..)
time ni mmg aku pasrah kalo aku kalah pon..sb yg lawan ngn aku tu pon x krg same je cam aku..hehe..
at least xde r malu sgt weyh sb same tahap..huhu..

pas main permainan purba tu, aku g lak angkat tgn nak main congkak..
huhu..mmg yg ni aku niat mmg utk sesaje je..
alaa sume pon aku niat nak main sesaje je..
time ni aku menang..hihi..
52 bebalas 22 kot..aku lupes laahh..hihi..

pastu lepas beberape hari, aku ngn ousemate aku daftar bukak gerai utk outdoor games plak..
betungkus-lumus laa tokeh2 kat umah aku nih yg nak meniage..
masing2 ngn menu masing2..
aku ni P.A je laa..huhu..
mmg betol laa aku jd P.A..
kalo xde aku tu, err maksud aku kalo xde P.A tu, insyaAllah sangkut sane sini..
ade P.A pon mcm2 masalah kene satelkan..
alhamdulillah by the time nak niage tu sume pon bejalan lancar..

yg x bley blaa nye..tgh2 dok jage gerai ade satu ajk datang ty..
"ade sape nak main futsal x??"
huh!hati aku da bekobar2..tp aku diam je dulu..muke aku da tesenyum lebar dahh..
mane x, sejak 1st time aku jejak kat mesir nih, x penah aku main sports!!
time outdoor ni lak aku x bekesempatan nak daftar..
sekali akak tu dtg ty..aku pe lagii join laa..
elok pulak ade team yg perlukan pemain utk ganti teamate dorg..
aku pon g laa main futsalll..jd keeper!!..
wahhh!!sonok sehh..
lame x masuk gelanggang..
aku xde pengalaman jd keeper futsal ni, jd keeper hoki tu ade laa..
aku pon belasah je laa..gunekan pengalaman keeper hoki yg aku ade..(eh??mane same..hoki ade stick..?)
main punye main..
team aku menang 2-1..
teros dpt johan sb yg masuk betandingnye 2 team je..huhu..
alaaa ok laa kan dari xde langsung kann..
lagi pon musim2 cuti nih sape laa yg ade..sume nye balik m'sia..huhu..

abih main futsal aku g sambung tolong kawan aku kat gerai..
fuh sonok weyh dapat bepeloh..
tu pon belom capai tahap peloh maximum lagi tu..
balik2 je sume tebongkang..
yg letih niage laa, main game laa..mcm2..
tp sonok laa sb meriah..
yg penting tu ukhuwah..:)

kesimpulan dari sumenye..
outdoor games aku menang 1 out of 1..
johan-futsal
indoor games aku menang 2 out of 4..
naib johan-sudoku, ketiga-congkak..
gerai umah aku laku..
untung tokeh2-lebar senyum dorg..

k laa tu update for now utk sesape yg nak tau ttg pekembangan aku kat sinih..
chaw for now, c ya next post..tata..

p/s tersambung kembali tautan yg terbina time jaulah arituh..huhu..
gambar nanti aku upload sekali ngn jaulah..

2 comments:

Raudhah said...

tokey Syarfa la paling bahagia.. :)

Naas Yusof said...

ahahahahaha....