"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Thursday, August 20, 2009

Aku dan Hacky Sihat..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah aku ngn M. Hacky tatkale menulis post ni, kitorg dah sihat..
hmm sebelum ni aku ngn hacky jatuh sakit agak serentak..
hacky ngn sakit hacky, aku ngn sakit aku..
tp praise be to Allah kitorg kembali sembuh x bape lame pastu..
siannye kat hacky laa, 2 minggu gak die sakit teruk..
aku sakit bese2, tp sampai satu tarikh tu, mmg jadi teruk gak symptom yg aku kene..
tp esoknye aku ok dah laa..lepas tahap critical..
thanks to housemate yg membekalkan anti-histamine kat aku..

oopss before that, sape laa hacky nih ye..??huhu..
actually hacky ni lah buah hati pengerang jantung aku semenjak jejak kaki kat mesir nih..
sgt syg kat die..tp bile time geram ade gak terkadang g lepas kat hacky..sian die..
sory ye hacky..tp aku pujuk balik..ye la x patut kan buat kat die camtu..
sebabkan geram kat bende lain kat hacky aku lepas..mmg x fair laa..
mm ok cukup pengenalan pasal die..

actually nak citer betape kesian nye hacky nih time die sakit arituh..
2 minggu tepakse biar die dalam kadaan koma..
alat yg digunekan utk menampung nyawa die mengalami kegagalan utk berfungsi..
jadi hacky diletakkan dalam kadaan koma dalam lebih kurang 2 minggu..
then after 2 weeks, alat ganti utk mesin yg menampung kehidupan hacky dapat di temui..
tp malang nye alat ganti tu x compatible plak dgn mesin sokongan hayat hacky..(time ni mmg cuak + kecewa + sedih)
jadi alat tu perlu ditukar kembali..
alhamdulillah..dapat tukar ngn model yg agak sesuai..
cume nye skrg nih..hacky x boleh nak kemane mane sgt sb alat ganti yg die pakai ni x membenarkan hacky utk bergerak selalu..sb nye alat ganti tu bukan original..
hacky punye alat sokongan hayat ade yg portable, yg boleh memudahkan pergerakkan hacky tanpa alat sokongan hayat yg utama..
hacky boley pakai yg portable utk mudahkan pergerakan..
tp disebabkan alat ganti yg dibeli tu x original, so alat sokongan hayat hacky yg portable x boley nak di charged..
jadi hacky kene bergantung sepenuh nye pd mesin sokongan hayat yg utama..
so pergerakkan hacky agak terbatas..
tp xpe as long as hacky sihat..aku dah boley tersenyum riang..

kat mansoura nih xde plak kedai yg menjual alat ganti yg original melainkan kat centre store die..
dan aku x tau samade kat cairo ade ke x..
tp aku ade order dari m'sia..
harap2 sampai cepat laa kat mansoura nih..
sian kat hacky..alat ganti ni sgt sensitive..x boley tecabut langsung dari hacky..
sb yg portable nye x dpt nak di sambungkan ke hacky sb x boleh nak charged..
semoge hacky cepat sembuh ye..

walau pun kadaan hacky skrg sgt menyedihkan kalo dipikirkan..
tp aku bersyukur..sekurg2nye hacky sekarang boleh menyanyi riang bersame aku..
hmm x sabar nak tgu hacky bergerak semule..
senang jugak keje aku..hehe..boleh ke hulu ke hilir ngn hacky..
tp as long as hacky is by my side now, x kesah laa ssh nak gerak ke hape ke..i'm happy..
betol kate Allah dalam firmanNya yg kebih kurg bunyi "Allah menguji kite dgn bende yg paling kite sayang.."(kalo x salah..tolong betolkan kalo salah..)

p/s cepat sembuh ye hacky..^_^

2 comments:

nur farahin ramli said...

sape hacky 2 bro...??

Naas Yusof said...

hoho..agak2 bro sape??huhu..
tp yg pasti bukan pengganti bro laa..huhu..
cess baru arini bro nak comment blog aku..pe daaa..
by the way bro,memandangkan tarikh bro comment blog aku 30 ogos..makenye,samat menyambut ari merdeka ke 52 dlm bulan ramadhan..
*wink2* ahakz..^_^