"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Friday, January 25, 2013

Give me some sunshine

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..

Siang tadi jumpa dengan akhwat. Lama dah tak berjumpa gara-gara demam periksa yg melanda hampir setiap seorang daripada kami. Jumpa sebab nak mintak tolong paskan beberapa barang kat akhwat Cairo. "Lama dah kita tak musafir bersama. Tak best la tak musafir sekali." Saya hanya senyum. Ambil waktu seketika kemudian jawab, "Itulah hakikat kehidupan, yg hidup mati, yg jumpa berpisah, yg di bawah akan naik dan seterusnya." Dan hati menyambung, tiada yg statik. Pasti akan berubah. Samada ke depan atau ke belakang. Cepat atau lambat.

Winter break is here. Bermakna bermula lah kehidupan akhwat yg serba busy. But yet Mansoura is so silent. Sunyi. Tanpa mereka di sisi. Kita kini bagai dua kapal terbang yg berbeza haluan walaupun kita masih dibawah satu jenama airline. Satu akan terbang ke utara dan satu lagi akan terbang ke selatan. Takkan ada titik bertemu kecuali bila kita kembali semula di airport yg sama. Dan masing-masing dengan tugasan masing-masing. Rindu, pasti sangat merindui kalian.

Exam saya bermula lambat, bermakna akan berakhir lambat juga. Kini saya sudah bebas dari periksa selama tiga hari dan saya tak dapat bertemu mereka kerana mereka yg bermula dan habis awal sudah pun memulakan perjalanan bahkan sudah hampir dipertengahan percutian mereka. Saya. Hanya menghabiskan masa di rumah bersiap sedia utk hari yg dinantikan. Plus 30 minit berjalan yg menjadi rutin harian saya selama seminggu akan datang. Yg menjadi teman menghilangkan sunyi.

Hari ni 25 January. Hari bertuah Mesir dan hari berharga buat insan tersayang. Hanya doa mengiringi kesejahteraan Mesir akan datang dan keteguhan hatinya meneruskan amal.
Give me some sunshine. Give me some rain.
Give me another chance. I wanna grow up once again..

No comments: