"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, March 1, 2011

revolusi mesir - Kini Berwajah Baru

..in the name of Allah ar-Rahman ar-Rahim..

alhamdulillah keadaan semakin reda di mesir sana nun. student get to go back and live a happy and meaningfull life that they(some) had left unpurposely. saya kini berwajah baru. yup! anda tidak di page yang salah kalau memang anda taip the same address. revolusi mesir memangkin revolusi kami. eh, tak lah :)

mengimbau kembali apa yang pernah disampaikan pada seseorang sewaktu berada betul-betul bersebelahan dengannya membuatkan ana terfikir kembali, adakah aku sekadar berkata-kata kosong. "sangat dibenci Allah apabila kamu mengatakan apa yang tak kamu kerjakan" (as-saff : 3)

though it seems simple and small tp it creates a great impact to buktikan "jika tak kita yang memulakan, takkan ada perubahan. sama macam kita nak ke klang tp enjin kereta tak di'start'kan, kereta tak dijalankan(pandu),tak sampainya kita kat klang" - which what i was said. so, actually try to hapuskan juga segala macam perasaan atau keinginan jahiliyah yang masih bersarang di hati. feel boring dengan page dulu tapi sayang nak tukar, so not me and whatever lah. seribu satu alasan remeh untuk berubah. sedangkan perubahan itu satu sunnatullah. though it is as simple as changing layouts. what we pamerkan is what represents us. so get the 'coolio crap'(egoness) things off of you, then you'll be able to lead a better and meaningfull life.

hooo...,this isn't just about the layout, it is more towards everything in life if you noticed. the layout thingy is just and example :) so welcome aboard to everyone yang sudi singgah disawang buruk ini yang tak punya apa-apa selain apa yang dirasa. new look, new way of writing, new ideas which may represents a new me. thanks for the support from those whose really inspiring. and have a good day in His bless insyaAllah. yang baik ambil, yang buruk tinggalkan dan tegurlah kerana ana juga manusia yang dipenuhi dosa-dosa. moga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua. amiinn...

to miss ida, insyaAllah will write about it soon :) sorry for the late.


1 comment:

Unknown said...

"To miss ida"
weeee
thanks shill
i always follow ur story dear :)