"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Saturday, December 5, 2009

Korban Ke 2 di Mansoura

assalamualaikum wbt..
huh..sekian lame x menjengah masuk mengisi ruang perbaharui post..
rindu rase ny untuk melakar nukilan di alam maya..
tp apakan daya mase itu milik Allah..
perlu aku gunekan dengan berhemat..
it's been 3 weeks after the last post..
terlalu byk perkara yg perlu disatel secepat mungkin..
bermacam urusan perlu aku selesaikan..
berkerut dahi memikirkan segale ujian yg menimpa diri..
tp alhamdulillah,,sehingga kini aku masih mampu mengukir senyum tatkala mengenang perjalanan hidup ku sepanjang 3 minggu lepas..
kerja..kerja..kerja..
aku hadapi sehingga selepas 10 Zulhijjah 1430..

lepas 1 dan 1 dan 1..sampai sekarng masih berbaki walau x sebanyak dulu..
yg terbesar..3 Disember 2009..
MTC PCM Kali Ke 3..
aku yg entah siapa ni sebagai salah seorang yg diberi kepercayaan untuk menyumbang khidmat dalam menjayakan majlis ini bersedia seawal selepas subuh dan bergegas ke tempat sepatutnya dan berada disana sehinggalah ke pengakhiran majlis pd selewat tengah malam..
hati berdebar walau tugas yg diberi xlah sesibuk tugasan lain..
namun dek kerana pengalaman yg baru pertama kali melibatkan diri dalam majlis formal yg memerlukan sepenuh fokus,,i can't afford to be the one whose spoilt it..
lagi pulak tugas yg dipikul bukan calang2..walaupun ia meliputi sebahagian dari minat aku x bermakne aku master dalam mengendalikanny..
yg pakar aku jadikan rujukan..
walau sekecil mane pun tugas yg diberi,, ia tetap penting dan perlu diambil kire kelancaranny..
ibarat sebuah kapal terbang..ia xkan boleh dibenarkan berlepas membelah awan andai hanya 1 skru yg menyambungkan cermin depan cockpit xde..walaupun 1..krn ia bakal mengundang padah yg besar..
begitu juga dengan kes ni..walau sekecil mane jawatan dan tugasan yg diberi..ia perlulah dijalankan dengan ikhlas dan sempurna krn kesilapan pd bahagian ini juga memungkinkan kemusnahan yg besar..
after all..ia adalah AMANAH..

tu lah dieny..
sepanjang sebelum sampai laa selepas adha..
aku korbankan adha demi menggalas tanggungjawab yg disandarkan..
itu juga yg akan aku lalui ketika bergelar dr. kelak..
aku perlu bersedia..
papehal pon,, raseny belom telambat nak ucap
"Kullu Sanah Antum Bikhair"
pada seluruh warga perubatan Mansoura..
juga pada keluarga dan rakan2 yg berada nun jauh di Tanah Air..

p/s i love working..

No comments: