"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, December 22, 2009

Swinging Mood

"adakalanya orang luar itu lebih memahami dan mudah mendengar luahan kita berbanding 'keluarga' sendiri..
sebab tu kadang kala aku lebih senang di luar bersama mereka..
tapi apakan daya..itu semua hanyalah keinginan nafsu ku sendiri..
permintaan yang bukan2 dari hati..
alhamdulillah Allah masih memegang hati ku dan memberi kesedaran tentangnya supaya aku memahami keadaan dan situasi sebenar dan x mengikutkan permintaan yg bukan2 tu..
jadi aku tetap, masih dan insyaAllah akan terus gembira bersama 'keluarga' ku..
lebih2 lagi bila berada jauh di perantauan nih..
'keluarga' sgtla penting.."

assalamuaikum wbt..
lame sudah aku x kesini..
rindu raseny..
tangan aku rasa kaku untuk menaip..
otak terase beku..
hati terase sayu dek otak yg beku x bekesempatan meluahkan ape yg tebuku..

hmm..kebelakangan ni macam2 yg berlaku..
sampai kadang2 tu letihny terasa memuncak..
namun bagai yg dilakukan oleh khalifah ke-2 khulafa' ar-rasyidin..
aku turuti sedikit sebanyak..
merehatkan diri dengan menghambakan diri pada yg Maha Esa..
tapi dek sebab 'rehat' yg x cukup tu mungkin, aku kecundang menghadapi hari2..
aku mengharapkan permulaan hari yg baru dalam minggu terbaru ini dapat memberi sedikit ruang untuk aku bernafas semula..
sesak barangkali tanpa pengudaraan yg baik..

huh,, kerenah manusia..
siapa yg dapat jangka??
aku akui, diri yg lemah ini x mampu memuaskan sesiapa walaupun aku mencuba sedaya upaya..
betul kate si penyampai 'bicara', "kalau berurusan urusan manusia ni memang xkan habis sampai ke hujung..letih je yg seringkali kite dapat berbanding solusi..so, buat ape nak beratkan kepale memikirkan pekare yg letih, banyak lagi pekare lain yg memerlukan kite untuk memikirkan ny..memang la perlu untuk kite berbicare tentang manusia, tapi ada keadaan dan condition ny yg perlu..bukan sekadar bercakap kosong mengenai pekare same yg berulang2"

hmm..ntah laa badan..
cube lah bertahan..
"GARUDA MENYERANG!!!BERTAHAN!!!"

p/s pesan pada diri untuk selalu positif..

No comments: