"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, September 15, 2009

Surat Untuk MA

sambungan..

MA,
namamu seindah lakumu,
rupamu semanis senyummu,
lincahmu setangkas tuturmu,
hebatmu setinggi ilmumu..

MA,
andai kau bukan yg ku temui dalam waktu terdekat ini,
pastinya bukan aku yg aku lihat..,

kau mengajarkan aku bagaimana aku,
kau mengajarkan aku siapa aku,
kau pencetus kesedaran yg lebih dalam diriku,
kau pengorak langkah drastik perubahanku..,
walau aku x bisa mengembirakanmu,
walau aku x bisa mengelap tangismu,
walau aku x bisa merasai pedih luka hatimu,
walau aku x bisa mengenalimu semahumu..,

MA,
kau adalah pemangkin anjakan paradigma yg belum pernah aku cetuskan utk diriku..

maaf MA,
andai bukan aku yg mengembirakanmu,
andai bukan aku yg mengelap tangismu,
andai bukan aku yg merasai pedih luka hatimu,
andai bukan aku yg mengenalimu semahumu..

aku percaya..,
ada yg lebih layak mengembirakanmu,
ada yg lebih layak mengelap tangismu,
ada yg lebih layak merasai pedih luka hatimu,
ada yg lebih layak mengenalimu semahumu..

kerana aku tahu kewujudan insan itu didalam hatimu..


..................................................................................

5.51 am, Mesir..

sy tahu awak dah di awan nan biru tatkala ini..
membelah langit merentas lautan menuju destinasi yg pasti..
sy tahu berat hati awak meninggalkan bumi kinanah, bumi para anbiya' ini..
dan sy tahu kenapa..namun awak tetap gagahi langkah melepasi gate menuju check-in post..
sy assume, andai dia ada bersama pasti sukar bagi awak untuk melangkah..
mungkin ada hikmah dia tiada bersama td..
nyatanya sy x mampu buat sesuatu utk awak..dan sy faham tu..
dan sy cuba utk tidak membebani awak lagi..

andai awak nak tahu,
awak adalah org ketiga yg menikam sy dengan kejam..
lepas seorang, dtg seorang yg sama tarikh lahir tp berlainan tahun membunuh sy tatkala sy dah recover dari tikaman yg dalam..
dan tatkala sy sedang menyembuh dan merawat luka yg ditikam kembali, awak muncul menikam sy kembali sedalam2nya..
membiarkan sy berlumuran darah sendirian..
namun kesedaran sy cepat..mungkin krn dah immune dek tikaman yg kedua..
maka sy cube recover dengan secepat mungkin, walau sy tahu parutnya pasti ada..
mana tidak..sy masih boleh melihat parut tikaman insan pertama, yg alhamdulillah dah sembuh..
dan parut tikaman insan kedua yg sedang menyembuh..

korang semua adalah assasin yg di utus Tuannya semata2 utk menguji sy dgn ujian yg sama..
bekali-kali ujian yg sama dtg..dan berkali-kali sy recover..dan berkali-kali jugak sy tersungkur kembali..
Dia Maha Mengetahui sy masih belum dapat recover sepenuhnya walaupun sy mampu tanganinya..

hmm ntah ape bebelan sy kali ini..merepek x tentu pasal..
sy bukan nak blame atau nak marah awak yg menikam sy..
(sejujurnya sy bersyukur bertemu dgn awak..)
sy cuma nak awak tahu, andai awak membunuh sy sekali pun, awak xkan dapat keluar dari kawasan yang awak dah cerobohi..
dan sy akan pastikan sy x ditikam oleh pembunuh upahan yang sama..
dan sy x kan lepas kan assasin2 tu semua dengan sewenang2nya..

"u've stabbed me, so u've to pay for the consequences.."
3 assasin have come to my life n make misery to me worse than others did..
so, you 3 fella will never get out from my prison of heart..even y'all have a warrant from the highest court..

p/s akhirul kalam, sy dah mula merindui awak..dan berharap ianya fillah..

4 comments:

MujahiDah said...

Knape saye terase..."SGT PEDAS"...

atau saye yg "makan Cili" lebih2...
=(

Naas Yusof said...

salam mujahidah,,
mintak maaf..
jujurnya, sy mmg menulis post ni utk ditujukan pd sesorg..
dan berharap dia akan bace..
dan andai die dah bace, sy mengharapkan die paham dan x salah paham..
andai die tesalah paham,,sgt lah sy berharap die bertanye pd sy dan x membuat andaian sendiri..
mungkin post ni terlalu kontroversikah??

ingin sy nyatakan,post sy ade maksud tersendiri..
sgt mengharap tiada andaian sendiri dari mane2 pihak..
dan sgt berharap kalo keliru boleh rujuk terus pd sy..

akhirul kalam ; just want to be herd..

MujahiDah said...

Emm...boleh sy tanye 1 soklan...
shill knal ke siape gerangannye "mujahidah" ni...?

Naas Yusof said...

siapa gerangannye mujahidah ni x perlu la orang lain tahu samada sy tahu atau x..
atau mujahidah sendiri tau atau x sy tahu atau x siape mujahidah..
biarkan sy dan hati sy yg mengandai siapa mujahidah..
yp penting sy x berfikiran negative pasal mujahidah..
dan sy lebih suka begini..
x perlu diberitahu siapa tuan empunya nama..