"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Monday, September 21, 2009

Kullu Sanah Antum Toyyibin..

Salam Lebaran , Salam Eid Mubarak..

huhu..lambat sehari lagi..
tp xpe lahh..
dgn ini sy ingin mngucapkan ,,

'SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN'

semoga raya tahun ni lebih memberi makna dalam diri semua orang..
as for me, first time raya di perantauan is something very cool!!
pernah dulu satu ketika aku mengidamkan raya di luar negara n now i can feel how's raya in perantauan..huhu..

melihatkan pada perkataan aidilfitri yg bermaksud kembali pd fitrah,
kita sebagai manusia selepas pemergian ramadhan, kembali pd fitrah asal seorang manusia iaitu makan, minum dan sebagainya..
cumanya, kembalinya kita pd fitrah kita,,adakah seperti kita yg dulu atau kita yg baru??

seperti yg orang ramai gelarkan, ramadhan itu bulan pentarbiyahan (belajar), university of ramadhan bak kate ummi medicmesir, dan bermacam lagi gelaran bagi menunjukkan bahawa bulan ramadhan ini merupakan bulan di mana kita cuba belajar dan mengubah diri kita ke arah perubahan yang lebih baik..
namun berjayakah kita dibulan ini atau gagalkah kita melalui bulan ini??
itu semua bergantung pada perubahan diri kita selepas melalui bulan yg penuh barakah ini..
berjayanya kita apabila kita berjaya mengubah diri ke arah kebaikan dan beristiqamah didalamnya..
dan gagalnya kita apabila kita berjaya mengubah diri tetapi x berjaya beristiqamah atau kekal didalamnya..
maka rugilah bagi mereka yg melalui ramadhan dan menemui kegagalan..

jadi pada anda yg membaca (perasan ade org bace..huhu..)
dimanakah kedudukan anda??
berjaya ataupun gagal??
tepuk dada, tanya iman..

pd kengkawan yg dah pon kembali ke tanah air dan beraya bersame family, taniah diucapkan n jgn le lupe kengkawan yg x balik nih..
sedey jugak bile umah kosong tanpa penghuni..
terase sunyi dihati beraye seorang diri..huu..sob3x..
papehal pon 'best' gak bile raya tanpa family n kat tempat yg jauh dr budaya yg diamalkan sejak dr kecik..(baru tau betape pentingnye family..padan muke aku!)
kpd kengkawan yg x balik, jom kita hargai pengalaman yg belom tentu kite rasai tahun depan..huhu..
kepada rakan dan juga teman,
jari ku susun, maaf ku pohon,
dari hujung kaki hingga ke ubun-ubun,
harap segala dosa aku, diampun..
kpd sume org yg aku dah buat dosa..
aku hanyalah insan yg kerdil lagi hina yg penuh dgn kekhilafan..
terlalu byk dosa aku dgn sume, lebih2 lagi pd kenalan2 aku..
belum pernah ade seorang rakan yg senang berkawan dgn aku..
pasti ade yg aku sakiti hatinya walau sebesar zarah sekali pun..
dan terlalu byk kata maaf ku selepas aku guris hati korg namun aku ulangi lagi perbuatan yg menguris hati itu..
kalau x pun pasti ade perbuatan lain pula yg aku lakukan yg menyakiti korg..
maafkan aku teman, maafkan aku sahabat..
aku insan yg penuh dgn kekhilafan..
x pernah aku ingin kehilangan korg..
dan x pernah aku ingin korg jauhi aku..
tolong jgn jauhi aku..
tp seandainya itu yg terbaik, dan itu yg dpt mengubati hati korg, maka teruskan..
tp sebelum korg pergi, izinkan aku menerima kemaafan korg..
krn seandainya aku x dimaafi korg, Dia pasti sukar mengampuni aku..
maafkan aku teman, ampuni aku Ya Rabb..
p/s cool seyh raye oversea..yeaaahaaaahahaha..
(huuuuuuuu sob3x..)

No comments: