"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Tuesday, September 22, 2009

Nukilan

salam..
cari punye cari..akhirnye jumpe satu paper yg diatasnye tertulis sesuatu yg ingin aku upload kat sini sekian lame..
finally jumpe, so check it out..

'malam dingin..
hacky berlagu pilu seketika..
sayu hati mendengar bait lirik yg menyentuh hati..
2 org housmates bergegas keluar tiba2..
2 lg mgkn sedang menelaah..
yg sorg dah lame belayar, mgkn disebabkan krisis yg timbul antara kami..
yg sorg lg pulak.., hmm entah ke mana sudah pelayarannya di medan maya..
aku pula?? tiba2 rasa ingin mencoret sesuatu di kertas setelah penat mencatit nota subjek 'kesayangan', Physio..
hmm nak berkarya, krg berbakat..
nak berlagu, suara bak gagak hitam yg berkeliaran terbangnya di TMC..
tp aku letih, penat dan mengantuk..
sayang rasenya nak pejamkan mata dek kerana byk lg yg x cover utk subjek 'kesayangan' nih..
maka aku capai sehelai kertas dan coretkan juga apa yg terlintas dihati dan fikiran..
hacky berlagu girang tiba2.."hmm apelah hacky, campur2..huhu..^_^"
tp xpe asal hacky happy, aku juga mengukir senyum..
apalah khabar agaknya 2 sahabat yg di luar tu??
harapnya xde ape yg berlaku..
semoge ape yg dicari ditemui, semoge Allah turut serta dalam pencarian kalian dan semoge Allah sentiasa bersame kalian, melindungi dan memayungi kalian dari kejahatan malam..amiinn..
maafkan aku x turut serta membantu..
maaf pd sesorg yg aku guris hatinya hari ini..
maaf pd semua org yg aku toreh hatinya hari ini..
maaf pd kalian yg aku sakiti hatinya oleh perbuatan, mimik muka, lebih2 lg tutur kata aku yg x berhemah..
aku kesal atas setiap perbuatan burukku atas kalian..
aku ingin mengubah, aku sdg berubah..
mgkn aku perlu lebih gigih berusaha merubah..

wahh, x sangke aku gemar mencoret kata..
gemar berkarya, tp apekan daya, bakat x seberapa..
perlu digilap lagi mgkn..
ada juga satu ketika dulu aku mengimpikan buku tulisan ku sendiri..
namun sekarang??
perasaan itu masih berbaki, tp yg penting harus ku tumpu dulu..
insyaAllah impian kita bersama akan cuba anakanda realisasikan bonda..

hmm..jenguk2 ke luar, x jumpe bulan kesukaan sahabat sejati yg kini di tanah air tercinta..
rindu ku pd mu teman, bak awan komulonimbus yg menampung air menunggu masa utk pecah,
melepaskan titis2 mutiara rahmat dari Ilahi..
akan ku dakap erat tubuh lampai mu andai ku temu dikau suatu ketika nanti, insyaAllah..
buat skrg, aku hanya mampu sampaikan khabarku melalui udara dan laman maya..
aku x tahu andai ini sampai ke pengetahuan mu..
andai ia sampai, tinggalkanlah sedikit tanda yg memberi tanda perkhabaran mu..

hmm..kalau dilayan, byk lg coretan hati yg ingin aku suratkan..
namun fikiran ku masih waras memikirkan pembahagian waktu utk perkara yg lebih penting..
Physio 'kesayangan' dah menunggu untuk di najahkan..
mata semakin x dpt menampung beban ngantuk yg menggunung..
seharusnya aku berhenti di sini, menyambung agenda yg terendala td..'

10.57 mlm , August 28 2009

nukilan : zenzen
bawah pemerhatian : mindhacker

p/s "hacky bile nak tido??"
-hospital idaman dalam impian-

6 comments:

Adam said...

wah3x. shill nk tulis bku? boleh2. u have tht talent dear. :)

Naas Yusof said...

haha..what a joke..
mane ade bakat laa..huhu..
wahh..seyes da lame x jenguk ADAM..
byk berubah dah..isi pun mantap..
nyata buka ADAM yg dulu..huhu..

Adam said...

wahaha. serious la shill oii.. ish2. nnti jd la dktor yg hbt dlm tls nvel! meletup nnti. :)

-Hani-

Naas Yusof said...

hohoho..insyaAllah..
doakan shill ye..=)

MujahiDah said...

AMIIN~
^___^

Smoga SegaLa CiTa & HArapaN mu Di Ijabkan Rabb yg Maha AgunG =)

Naas Yusof said...

wah..T_T dy sgt terharu..post org byk komen..huhu..(desperate)..
trimas bebyk atas sokongan dan dorongan yg diberikan..
x lupe doa yg dipanjatkan..
semoga kalian sume dibawah lindungnya bersama redha nya..
amiiinnn..
huhuhu..T_T..sob3 terharuu..