"manisnya sebuah PERHUBUNGAN akan terpancar daripada manisnya IMAN, bukan kerana aliran darah tetapi dipateri kerana ALLAH. mampu MEMAAFKAN keterlanjuran dan bersabar dengan kerenah insan. menegur dengan penuh kasih kerana tidak mahu terpisah di hari PEMBALASAN, berdoalah pada ALLAH agar mengikat tali ini seeratnya.."
-mku-

Thursday, November 5, 2009

Kini Pasti..

assalamualaikum wbt..

perjalanan ku ke kota kaherah hari ini membuah hasil..(walaupun on da spot)
bukannye perjalanan aku sebelum ini menghasilkan jalan buntu..
tapi perjalanan hari ini memberi keputusan yg lebih pasti..
turun naik aku ke kota kaherah akhirnye meletakkan aku disuatu tempat yg selesa dipikiranku..
mungkin ini yg terbaik yg Allah takdirkan untukku..
alhamdulillah..andai ini terbaik untukku, aku terima ya Allah..

kota mansoura terasa begitu selamat bagiku tatkala turun dari bas td..
entah kenape aku rase begitu..
mungkin juge usia setahun aku di mansoura menjadikan mansoura rumah keduaku selepas malaysia ^_^..
walaupun banyak spekulasi buruk yg timbul mengenai mansoura..
walaupun kadang2 aku juga mengutuk mansoura..
namun hatiku tenang tatkala melihat kota mansoura ini..
mungkin selesai sudah segale urusan yg menyebabkan aku lega seketika..
sesibuk mane pun mansoura ni, kalo nak dibanding dgn kota kaherah, aku tetap selesa di sini..
perasaan sayang yg timbul mungkin mengatasi segalenye..

dr. lepasan azhar-siapa x idam kemegahan itu..
dr. lepasan tanta-pelik dipendengaranku..
dr. lepasan mansoura-itu yg menjadi target ku selame ini..
namun andai dr.tanta yg menjadi platform bagi ku memulakan tugas..maka aku terima..
andai dr.azhar yg menjadi gelaran ku selepas 6 tahun..alhamdulillah..
tapi bukan gelaran yg menjadi penentunye..
lepasan mane pun aku nanti, tujuan utame perlu aku tegakkan..
semoga segale urusan aku di mansoura lepas ini dimudahkan..amiinn..
dah terlalu byk perkare yg aku tinggalkan disebabkan urusan diri yg berlarutan..

now that everything is clear..
i can be reach ^_^..

p/s kembali untuk ummah..

2 comments:

MujahiDah said...

evrithing is clear...and u can be reached??
only reaching 'u' or could reach till ur heart?

if u did not let me listen to you
But...for at least
let me lessen ur burden even a tiny bit
by watever course it takes
will u...???

Naas Yusof said...

first but not the last..
please let ME lessen urs..